A rostok és a székrekedés

A Jackson Siegelbaum Gastroenterology az élelmiszerekben található diétás rost nem emészthetőek a szervezet számára. A rostok nagyon fontosak a vastagbél betegségeinek megelőzésében és annak normális működésének fenntartásában. A megfelelő mennyiségű rost elfogyasztása elősegíti az emésztési folyamatokat, így nagyon fontos szerepet játszik a székrekedés megelőzésében. Sőt a magas rosttartalmú élelmiszerek képesek a székrekedés kellemetlen tüneteit is enyhíteni.

szekrekedes-zoldseg

A gyümölcsök

A Nemzetközi Emésztőrendszeri Megbetegedések Információs Központja azt állítja, hogy a lakosságnak több olyan gyümölcsöt kellene fogyasztani, melyekben nagyon sok rost bújik meg. Ezek közé tartozik az alma, az őszibarack, a málna, a mandarin, a narancs, a körte vagy a szilva. A Mayo Klinika szerint a legtöbb rost az alma és a körte héjában található, így ezeket a gyümölcsöket hámozatlanul kell fogyasztani. A klinika még a szárított fügét vagy mazsolát is kiváló rostforrásként jegyzi.

A zöldségek

A sötét leveles zöldségekben is rengeteg rostot találunk. A Nemzetközi Emésztőrendszeri Megbetegedések Információs Központja szerint a legjobb választás a brokkoli, a kelbimbó, a káposzta, a sárgarépa, a karfiol, a spenót vagy a cukkini. A Mayo Klinika további magas rosttartalmú zöldségeket is megemlít beleértve az articsókát, a borsót, a fehérrépa zöldjét, a kukoricát, a sült burgonya kérgét vagy a paradicsompürét.

Kenyér, gabonafélék, bab

A Központ szerint érdemes sok fekete szemű babot, lima babot, teljes kiőrlésű gabonaféléket és kenyeret fogyasztani, mert ezekben is nagyon sok a rost. A Mayo Klinika szerint a lencse, a sült bab, a napraforgómag, a mandula, a pisztácia, a pekándió is kiváló választásnak minősül a székrekedés elkerülése érdekében.

Laktáz Enzim 5000 FCCUtabletta 60db Jutavit

-13% Laktáz Enzim 5000 FCCU tabletta 60db Jutavit

A Laktáz enzim az emésztési nehézségekben szenvedőknek nyújthat segítséget.

Ár: 1650 Ft
1895 Ft
Megnézem
Még nem érkezett értékelés. Légy te az első!